Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Założyłem konto a link aktywacyjny nie dotarł do skrzynki.

E-mail z linkiem aktywacyjnym został prawdopodobnie przypisany do kategorii w zakładkach skrzynki pocztowej. Należy przejrzeć zakładki oraz folder SPAM, czasami źle rozpoznane e-maile trafiają w to miejsce.

W przypadku braku e-maila w wyżej wymienionych miejscach prosimy o kontakt na adres: service@learnetic.com

 

Jakie są wymagania przeglądarki internetowej do prawidłowego uruchomienia Konkursu Bóbr?

Do prawidłowego uruchomienia Konkursu Bóbr wymagane jest posiadanie przeglądarki internetowej z włączoną obsługą skryptów JavaScript oraz z włączonymi protokołami TLS (1.0, 1.2, 1.3).

Lista wspieranych przeglądarek internetowych:

  • Chrome od wersji 23 wzwyż
  • Firefox od wersji 21 wzwyż
  • Internet Explorer w wersji 10
  • Edge (z systemu Windows 10)
  • Safari od wersji 6.0 wzwyż
  • IOS Safari od wersji 7

Wspierane systemy operacyjne:

  • Windows 7, 8, 8.1, 10
  • Apple Mac OSx, IOS
  • Android w wersjach od 5 do 9
  • Linux

Przeglądarki internetowe nie wspierane:

  • Opera
  • Internet Explorera poniżej wersji 10

 

Zarejestrowałam jedną szkołę, a pracuję w dwóch, jak mam zarejestrować drugą szkołę?

Do każdej szkoły musi być przydzielony oddzielny administrator Konkursu, czyli oddzielne konto na Dzwonek.pl. Należy więc założyć kolejne konto i za jego pomocą zarejestrować drugą szkołę.

 

Moja szkoła to Zespół Szkół i chciałbym zarejestrować dwie szkoły: Podstawówkę i Gimnazjum. Co w tym przypadku należy zrobić?

Są dwie możliwości:

  • zarejestrować osobne szkoły (dla każdej szkoły należy jednak utworzyć osobne konto),
  • zarejestrować jedną szkołę i przypisać ją do kategorii „Zespół szkół”.

 

Brałam/Brałem udział w ubiegłym roku w konkursie Konkursie Bóbr na platformie Dzwonek.pl, czy muszę zakładać nowe konto? 

Wszystkie konta użytkowników, zarówno uczniów jak i nauczycieli pozostają ważne i nie należy zakładać ich ponownie na platformie. Ważna pozostaje także rejestracja szkoły. Nie trzeba ponownie rejestrować jej na platformie. Konieczne będzie natomiast zgłoszenie szkoły oraz, w drugiej kolejności uczniów, do nowej edycji konkursu Bóbr.

Konta zakładane w edycjach I-IX w Konkursie Bóbr nie działają. Należy zarejestrować się od nowa na platformie Dzwonek.pl.

 

Nie mam kodu dostępu do szkoły. Jak mogę go uzyskać?

Administrator Konkursu w szkole powinien utworzyć kody dostępu do szkoły dla uczniów i nauczycieli. Można tego dokonać na platformie Dzwonek.pl, klikając w stopce link Panel szkoły. Następnie należy przejść do sekcji Zarządzaj kodami dostępu szkoły i wpisać unikatowe kody dostępu dla ucznia i nauczyciela. Członkowie szkoły będą mogli do niej dołączyć, podając odpowiedni kod, jaki otrzymali od administratora Konkursu w swojej szkole.

 

Strona Dzwonek.pl – nie działa, czasami uruchamia się tylko na niektórych komputerach?

Na podstawie zgłoszeń od użytkowników możemy stwierdzić, że mogą pojawiać się problemy z uruchomieniem strony Dzwonek.pl, gdy na komputerach w pracowniach komputerowych zainstalowany jest program antywirusowy Arcabit.

Zalecamy wyłączenie „ochrony przeglądarki” na czas konkursu.

Od producenta oprogramowania dostaliśmy informację, że zalecana jest aktualizacja oprogramowania. Aby przejść do nowej wersji, należy odinstalować Arcabit „v4″, a następnie zainstalować nową wersję za pomocą instalatora:

http://dnld1.arcabit.pl/2/arcabitsetup2.exe

 

Gdzie znaleźć dyplomy?

Dyplomy drukujemy z poziomu platformy Dzwonek.pl , wybieramy element menu Konkursy, a następnie interesujący nas etap Bobra i przycisk Czynności –> Zarządzaj dyplomami

Jak poprawnie wydrukować dyplomy?

Aby dyplomy zostały poprawnie wydrukowane (razem z tłem) pod Firefox, Internet Explorer oraz Edge, należy wejść w ustawienia drukowania i tam zaznaczyć opcję „Drukuj kolory i obrazy tła”.

W przeglądarce Firefox trzeba udać się do: Menu -> Drukuj -> Ustawienia strony… -> Drukuj tło (kolory oraz obrazki).

W przeglądarce Internet Explorer należy z kolei przejść do: Narzędzia -> Drukuj -> Ustawienia Strony… -> Drukuj kolory i obrazy tła.

W przeglądarce Chrome nie trzeba samodzielnie wprowadzać ustawień, ponieważ opcja ta jest włączona domyślnie.

Przed drukowaniem dyplomów należy również upewnić się, że zostały wyłączone marginesy.

 

Czy jako rodzic mogę zarejestrować konto córki lub syna do konkursu próbnego Bóbr?

Rodzic, czyli użytkownik indywidualny nie ma możliwości przypisania uczestnika do konkursu.
Rejestracja do edycji próbnej i edycji głównej konkursu Bóbr wymaga kontaktu z nauczycielem, czyli administratorem konkursu w szkole, do której uczęszcza dziecko.
Jedynie nauczyciel posiadający uprawnienia administratora konkursu ma możliwość zapisania ucznia do konkursu próbnego bądź konkursu głównego.

 

Jak mogę zmienić dane dotyczące mojej szkoły?

Dane szkoły można zmieniać z poziomu konta administratora szkoły.
Po zalogowaniu się na konto proszę wybrać „Administracja szkołą” w dolnej części ekranu, a następnie „Edytuj szczegóły” (lewa strona ekranu). Po wprowadzeniu zmian proszę kliknąć zielony przycisk „Zapisz”.

 
Nie mogę przypisać ucznia do konkursu.

Upewnij się, że uczeń ma założone konto na platformie Dzwonek.pl oraz, że jest przypisany do szkoły.
Lista uczniów szkoły jest dostępna przez:

Moja szkoła > Administracja szkołą > Zarządzaj członkami >Zakładka Uczniowie (prawa strona ekranu)

 

Czy mogę samodzielnie zarejestrować ucznia na platformie?

Tak.
Aby zarejestrować nowego ucznia na platformie Dzwonek.pl proszę wylogować się ze swojego konta, a następnie kliknąć przycisk „Zarejestruj się” który znajduje się w prawym górnym rogu strony startowej. Przy rejestracji proszę podać swój adres email by móc później aktywować nowe konto.

 

W jaki sposób mogę zmienić hasło do konta ucznia?

Administrator szkoły może wygenerować hasło w następujący sposób:

Moja szkoła > Administracja Szkołą >Zarządzaj członkami > Przycisk czynności (trzy kropki) > Zresetuj hasło.

Platforma wygeneruje nowe hasło, które będzie widoczne przez minutę na ekranie.
UWAGA: Nowe hasło nie będzie przesłane wiadomością e-mail ze względów bezpieczeństwa i ochrony danych.

 

Nie mogę dodać ucznia do szkoły.

Proszę się upewnić, że uczeń ma zarejestrowane konto na platformie Dzwonek.pl.
Administrator może dodać ucznia do szkoły poprzez:

Administracja szkołą > Zarządzaj członkami >Zakładka Uczniowie (prawa strona ekranu) > Dodaj ucznia

Proszę pamiętać, że w polu należy wpisać nazwę użytkownika (login), a nie imię i nazwisko ucznia.